برش هاسه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

ولایت فقیه در وصیت نامه شهدا

کلام شهیدان: فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی : شهدا را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

شهید عبد الله میثمی

اي خواهرانم! فرزندانتان را آشنا با ولايت فقيه كنيد؛ مگر نمي دانيد كه پيغمبر خدا ما را به دست اهل بيتش سپرد و امام زمان (ع) ما را به دست فقها سپردند. مبادا در راهي به جز راه مرجع تقليد قدمي برداريد كه در اين صورت در مقابل خداي تبارك و تعالي هيچ حجتي نداريد… به اين طرف و آن طرف ننگريد. فقط نگاه كنيد به نائب امام زمان تان تا فريب نخوريد.

شهید علی سیفی

پشتيبان ولايت فقيه باشيد، كه ضامن انقلاب اسلامي ما ولايت فقيه است. و در مورد مسائل سياسي اجتماع، بي تفاوت نباشيد كه ضرر مي‌كنيد.

شهید عباس کردانی

آنانکه از روی بی بصیرتی و دنیا خواهی سخن گزاف می گویند و ولایت مقام معظم رهبری امام خامنه ایی را قبول ندارند و شهادت مدافعان حرم این امت حزب الله را زیرسوال می برند در تشییع (اگرجنازه ایی بود) و تدفین و یا مراسمات ختم حضور پیدا نکنند و همینطور می خواهم برایم گریه نکنند.

شهید حمید باکری

 [فرزندانم!]يقين بدانيد تنها اعمال شما كه مورد رضايت خداوند متعال قرار خواهد گرفت، اعمالي است كه تحت ولايت الهي و رسولش و امامش باشد. بنابراين در هر زمان و هر موقعيت همت به اعمالي بگماريد كه مورد تائيد رهبري و امامت باشد.

شهید حسین خرازی

شخصي هستم معتقد به انقلاب اسلامي ايران و رهبري و ولايت حضرت امام خميني روحي له الفداه ، در عصر غيبت امام زمان (عج). از مردم مي خواهم كه پشتيبان ولايت فقيه باشند.

[از] مردم حزب الله و شهيدپرور اصفهان مي خواهم كه همچنان انقلابي و دوست داشتني [باقی بمانند] .

شهید محمود پایدار

او هیچگاه زمین را از حجت خالی نخواهد کرد. حجت او در زمین حجه بن الحسن است و امروز در زمان غیبت او حضرت آیت الله سید روح الله الموسوی خمینی است. خداوندا! تو گواهی که آنچه می کنیم برای رضای اوست. اگر عملیاتی را برای آزادسازی قسمتی از سرزمین اسلام شروع می کنیم به اذن نایب حجت ذات توست. می فرماید هر جا که باید دفاع کرد [یا] باید پیشروی کرد.

قدردان این جمهوری اسلامی باشید. این جمهوری از برکت نایب امام و خون شهدا است و این رحمت خداوند است. توجه کنید آنچه عمل می کنید [مورد رضایت] نایب امام زمان سلام الله علیه باشد.

شهید سید محمد شکری

به برادران عزیزم متذکر می‌شوم که دفاع از انقلاب و مرام آن،  ولایت فقیه؛  دفاع از کیان اسلام است و دفاع از دین خداست.  در مقابل خصم در هر لباسی که هست، کوبنده و پرصلابت باشید  و بدانید که دشمن اسلام به هر شکل و قیافه ای در می آید. پس راه امام را فرا راه خود قرار دهید تا در ضلالت و گمراهی نیفتید.

شهید قاسم سلیمانی

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل به و منصوب شرعی و فقهی به معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِمِ دین که جهان را تکان داد اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به‌عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما به‌عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام، خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند. 

برادران و خواهران عزیز ایرانی من! مردم پرافتخار و سربلند! که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد؛ کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را حرمتِ مقدسات بدانید. 

[علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر] همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است.  من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (رحمة الله علیه) هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند.

راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است. 

عزیزان! من بنا به تقدیر الهی امروز از میان شما رفته‌ام. من شما را از پدر و مادرم و فرزندان و خواهران و برادران خود بیشتر دوست دارم، چون با شما بیشتر از آنها بودم؛ ضمن اینکه من پاره‌تن آنها بودم و آنها پاره وجود من؛ اما آنها هم قبول کردند من وجودم را نذر وجود شما و ملت ایران کنم. 

دوست دارم کرمان همیشه و تا آخر با ولایت بماند. این ولایت، ولایت علی‌بن ابی‌طالب است و خیمه او خیمه حسین فاطمه(س) است، دور آن بگردید.

اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول اصول است.  اصول، مطوّل و مفصّل نیست. اصول عبارت از چند اصل مهم است:  اول آنها، اعتقاد عملی به ولایت فقیه است؛ یعنی این که نصیحت او را بشنوید، با جان و دل به توصیه و تذکرات او به‌عنوان طبیب حقیقی شرعی و علمی، عمل کنید.

کسی که در جمهوری اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را احراز کند، شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. من نه می‌گویم ولایت تنوری و نه می‌گویم ولایت قانونی؛ هیچ یک از این دو، مشکل وحدت را حل نمی‌کند؛ ولایت قانونی، خاصّ عامه مردم اعم از مسلم و غیرمسلمان است، اما ولایت عملی مخصوص مسئولین است که می‌خواهند بار مهم کشور را بر دوش بگیرند، آن هم کشور اسلامی با این همه شهید!  اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزش‌ها تا مسئولیت‌ها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام.

شهید شیر علی سلطانی

دیگر وصیتى که دارم این دو سخن است اولا دلم می خواهد تا به عنوان پوستر وکلیشه آن‌را پخش کنند تا منافقین و ضد انقلاب بدانند ما با خونمان از ولایت فقیه حمایت خواهیم کرد. آن دو سخن این است :

بارالهى! از ساحت مقدست تقاضا دارم آن هنگام که به فیض شهادتم مى‌رسانى، ابتدا قلبم را ازکار بیاندازی تا در لحظات آخرعمرم بیاد تو و امام زمانم بوده و باتمام توانم فریاد بزنم خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار. 

و از شما می خواهم به جای این فکر ها (که بگویید ای کاش جبهه نمی رفت) مشت تان را گره کرده و از ولایت فقیه که همان اسلام راستین است و از این انقلاب و از اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیهم اجمعین و از خمینی کبیر؛ این پیر پارسا دفاع نمایید تا خدا شما را در دوعالم یاری کند.    

شهید غلام رضا صانعی پور

پشتیبان ولایت فقیه باشید.

به این پست امتیاز دهید.
حتما بخوانید:  معرفی و بررسی کتاب زندگی با فرمانده؛ خاطرات شهید حسین خرازی

مطالب زیر رو هم از دست ندید…

نظرات و ارسال نظر