برش هاسه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

امام خمینی (ره) در وصیت نامه شهدا

کلام شهیدان: فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی : شهدا را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

شهید ید الله کلهر

…امام خمینی، رهبر بزرگ تمامی مسلمین و مستضعفین جهان؛ رهبری که تمامی ما را از منجلاب خواری و ذلت به بیرون کشیده و به راه راست هدایتمان کرد و نوری شد در تاریکی راه، که بتوانیم در حرکت، خودمان را از تمام راه‌های انحرافی بازداریم و در راه مستقیم که همان الله می‌باشد، حرکت خود را ادامه دهیم. با این راهنمایی امام عزیزمان بود که راه خودمان را پیدا و انتخاب کردیم، (تا) بتوانیم جبران زمان جاهلیت خودمان را بکنیم.

شهید ابراهیم هادی

خدایا! عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب چنان در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه‌تکه‌ام کنند و یا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گیرم، او را تنها نخواهم گذاشت.

شهید محسن گلستانی

امام عزيز را در هر نماز و عبادت تان دعا كنيد.

شهید ستار ابراهیمی

همسرم! در اين زمانى كه قرار گرفته ايم تمام نيروهاى جهان به جز تعداد اندكى از آنها همه با هم، هم پيمان شده اند كه اين صداى الله اكبرى كه از ايران اسلامى به رهبرى نايب امام زمان، امام خمينى بلند شده در گلوها خفه كنند. به شما سفارش مى كنم كه هيچگاه امام را تنها نگذاريد و سخنان امام را مو به مو اجرا كنيد و سعى بر اين داشته باش زينب وار زندگى كن و به بچه ها تربيت ياد بده و محبت امام عزيز را در دل مهدى و دخترانم زياد كن که چراغ راهمان اينها هستند .

شهید علی سیفی

خدايا! اي كاش مي توانستم و قدرت آن را داشتم كه شكرانة نعمت بزرگ يعني وجود امام را به جاي آورم. امامي كه وسيله آزادي مستضعفين شد. امامي كه نويد ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه) را به امتش داد. امامي كه وسيله معرفت شد تا ما نزديك ترين راه رسيدن به تو يعني شهادت را… بشناسيم.

شهید احمد رضا احدی

بسم الله الرحمن الرحیم. فقط، نگذارید حرف امام به زمین بماند همین.

شهید رحمت الله کرد نیرسی

از پدر و مادر و اهل خانواده و تمامی مؤمنین خصوصاً نزدیکان می خواهم که خود را وقف اسلام و مسلمین نمایند و از امام امت دست نکشند.

شهید حسن غازی

ما پیروان نورانیت و قاطعیت رهبری هستیم از سلاله پیغمبر(ص) و تبارحسین(ع)که جلالت وعظمت و قداست و هیبت و محبت و رأفت و عطوفت و کشش او در دل هر مسلمان و هر محرومِ گمنامّ دورافتاده و عقب رانده ای تلاءلو می کند؛ چون حیات و احیای اسلامیت و انسانیت اصیل را باعث شد و ماتشنگان وادی جهالت و ضلالت و گمراهی را به وسیله رهبری و قیام حیات  بخش از چشمه فیاض ولایت سیراب ساخت که نوای پرندگان آزاده وبی آلایش نوای رزم و آزادگی و راد مردی و غیرت است نه فنای بزم و تفریط و تمایلات نفسانی و تلوث

شهید مرحمت بالا زاده

خدایا! تو را قسم می‌دهم به من توفیق سربازی امام زمان(عج) و نائب برحق او خمینی بت شکن را قرار دهی تا در راه آنها اگر هزاران جان داشته باشم قربانی بدهم.

شهید سید حمید میر افضلی

گرچه فلسفه ی قربانی شدن و ریختن خون در جهاد با خصم خدا ، اگر مورد قبول  و رضای درگاه ایزد منّان واقع شود،گویای همه ی مفاهیم عمیق این حرکت و  فعل می باشد؛ ولی ای خدای من ! ای معبود و معشوق من ! ای همه ی مقصود من ! ای همه ی وجودم ! و ای کسی که همه چیزم از آنِ توست! تو شاهد بودی ، تو ای سرزمین گرم خوزستان، تو ای تاریخ، شاهد بودی ،  شما ای سرور من!  ای آقا و مولای من !   شما شاهد بودید که چگونه ما بر عهد و پیمانی که با نائب برحق خودتان ،  از روزی که بر خط و صراطی که در پیش گرفته؛ که همانا ادامه ی راه جدّ  بزرگوارتان حسین ” علیه السلام ” است، شناخت پیدا کردیم و آگاهی یافتیم ،  تا آخرین قطره ی خون خود برای نثار راه مبارکش ایستادیم. 

و زمانی که [امام خمینی] ندای «هل من ناصرینصرنی» حسین ” علیه السلام ” را از حلقوم  پاکش تکرار کرد، چگونه باهمه ی مشقات و سختی ها و رنج ها لبیک گفتیم.  ما پذیرفتیم ، زیرا ما زاده ی رنجیم ؛ رنجی به سنگینی همه ی تاریخ .   به اندازه ی همه ی تاریخ بعد از قیام مولای مان حسین ” علیه السلام”.   و مسئولیّتی را که گذشتگان از پذیرفتن آن اِبا کردند و سرباز زدند و برای  عدم پذیرش آن، عذرها آوردند، ما با قلب کوچک خود و با دنیائی از امید به  فراخی دنیای امیدواران، این ندا را جواب دادیم ؛ زیرا عاشقِ این گونه جنگیم  و آماده ی بیست سال جنگ … زیرا دریافتیم او ما را برای هدفی عالی دعوت کرده و مقصدی والا؛ مقصدی به اندازه ی حیات واقعی دادن به انسان ها و تغییر نظام ارزش ها، یعنی نظام  تغییر ارزش های این قرن ظلمانی به نظام نور توحیدی . خلاصه ؛ ساختن زمینه ای عالی برای آن قیام  مبارک … ای بقیة الله ! ما با همین انگیزه حرکت کردیم و با خون خدا با خدا عهد بسته ایم که در  همه ی احوال و شرایط، یاری اش دهیم . 

 و حال ،شما ای سرور و آقا و مولای من !   به حرمت آن لحظه ها و ثانیه های مقدّسی که مخلصان در جبهه ها ،  شما را به صورت عینی مشاهده می کنند، قَسَمتان می دهیم که ما را شفاعت کنید. ما را به درگاه ایزد رحمان که لحظه ای روا مَدارد بر ما،آن ننگی  را که تاریخ از کوفیان یاد می کند که حتی وحشت داریم از تصور آن و تکرار تجربه ی تلخ آن ها …  و خدا ، روا ندارد به امت ما این گونه زیستن را … پس ؛ شما ای مولای من! یاری مان دهید بر ثبوت قدم در پیروی خالصانه  از نائب برحق خود.

 در رابطه با هر پدیده و جریان درونی و خارجی که قرار می گیریم ، قبل از  اینکه نظر و رأی خود را مطرح کنیم، ببینیم که ملاک آن از دیدگاه خالق خود و  صاحب هستی که در قرآن و در کلام امام جلیل القدرمان این میزان ها به  وضوح بیان شده و می شوند ،کدامند؟ زیرا ؛  به آرمان کسانی که صادقانه جنگیدند و غریبانه شهید شدند، بتوانیم  بیشتر و بهتر جامه ی عمل بپوشانیم که پیروی واقعی از خط امام، چیزی  جز این روش نیست .

شهید قاسم سلیمانی

خدایا! تو را سپاس می‌گویم به‌خاطر نعمتهایت. 

خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم.

بدانید که می‌دانید مهمترین هنر خمینی عزیز این بود که اول اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد. اگر اسلام نبود و اگر روح اسلامی بر این ملت حاکم نبود، صدام چون گرگ درنده‌ای این کشور را می‌درید؛ آمریکا چون سگ هاری همین عمل را می‌کرد، اما هنر امام این بود که اسلام را پشتوانه آورد؛ عاشورا و محرّم، صفر و فاطمیه را به پشتوانه این ملت آورد، انقلاب‌هایی در انقلاب  ایجاد کرد، به این دلیل در هر دوره هزاران فداکار جان خود را سپر شما و ملت ایران و خاک ایران و اسلام نموده‌اند و بزرگترین قدرت‌های مادی را ذلیل خود نموده‌اند. عزیزانم، در اصول اختلاف نکنید.

شهید ولی الله چراغچی

درود خدا به امام عزیزم كه ما را آگاهی بخشید و در هر فرصت، به پاك كردن زنگار نیت ها[یمان] پرداخت تا فقط برای خدا باشیم

شهید سید احمد پلارک

بر روی قبرم فقط و فقط بنویسید «امام دوستت دارم و التماس دعا دارم» که می‌دانم بر سر قبرم می‌آید.

خدایا! به ما توفیق اطاعت و فرمانبرداری از این رهبر و انقلاب عنایت بفرما.

شهید علی رضا کریمی

امام کاری بس عظیم کرد . باعث شد دنیا از خواب بیدار شود و انسانیت را دوباره یادآوری نمود .

خدایا این پیر جماران ، این بت شکن تاریخ ، این درهم کوبنده ستمگران را در پرتو خود نگهدار . 

شهید غلام رضا صانعی پور

اماممان را دعا و یاریش کنید

به این پست امتیاز دهید.
حتما بخوانید:  زندگی نامه شهید علی رضا کریمی

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

مطالب زیر رو هم از دست ندید…

نظرات و ارسال نظر