برش هاسه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

معرفی کتاب آسمان؛ عباس بابایی به روایت همسر شهید

کلام شهیدان: فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی : شهدا را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

آسمان؛ بابائی به روایت هسر شهید

نویسنده: علی مرج

ناشر: روایت فتح

تاریخ چاپ: ۱۳۹۱- سیزدهم

تعداد صفحات: ۶۳

قطع کتاب: پالتویی

کتاب های آسمان روایت شهدای هوانیروز از نگاه همسران شان می باشد. روایتی کوتاه و خواندنی. جلد اول این مجموعه که صفحات مفید آن ۴۳ صفحه می باشد، شهید عباس بابائی را از دریچه نگاه صدیقه حکمت روایت می کند.

حکمت نیز همچون بابائی متولد قزوین است و در چهار شهریور ۱۳۵۴ با شهید بابائی ازدواج کرده است و حاصل این زندگی حدودا ۱۲ ساله دو فرزند پسر و یک فرزند دختر به نام های سلما محمد و حسین می باشد.

کتاب از آن جهت که روایت یکی از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی است بسیار قابل تأمل  و در خور توجه است. روایت کتاب کوتاه و البته شیرین است و زوائدی ندارد و تصاویر آخر کتاب هم، اگر چه سیاه و سفید است؛ اما لذت خاطرات را بیشتر می کند.

چند نکته را به عنوان نقد می توان مطرح کرد:

یکم: روایت کوتاه از یک شهید شاخص هوانیروز، حق مطلب را ادا نمی کند.

دوم: کتاب با یک عنوان شروع می شود و با همان تمام می شود. اگر کتاب فصل بندی می شد، در انتقال مطالب به خواننده و جذابیت کتاب، خیلی مؤثر بود.

سوم: فونت مطالب نیز قدری ریز است. اگر مقداری درشت تر بود بهتر می شد.

مطالعه این کتاب به همه دوست داران فرهنگ دفاع مقدس، مخصوصا آنانی که می خواهند با الهاماتی از زندگی مشترک شهدا ، زندگی خانوادگی شان را نور ترسیم کنند، بسیار قابل توجه می باشد.

پیوند های مرتبط

خاطرات شهید عباس بابائی

خاطرات مربوط به این کتاب در اینجا قابل مشاهده خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
حتما بخوانید:  معرفی و بررسی کتاب یادت باشد؛ خاطرات شهید حمید سیاهکالی مرادی

مطالب زیر رو هم از دست ندید…

نظرات و ارسال نظر