برش هاسه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳

اهتمام به هفته وحدت در زندان های عراق

کلام شهیدان: فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی : شهدا را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

دوشنبه دوم آبان ۱۳۶۷بود که در کمپ ملحق تکریت بودیم. ظهر ستوان فاضل وارد کمپ شد. ولید و سَعد که مقداری شکلات دستشان بود، کنار ستوان فاضل ایستاده بودند. ستوان فاضل گفت: رئیس القاعد صدام حسین به مناسبت دوازدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای شما شکلات فرستاده او حتی به اسرای جنگی هم فکر می کند. رئیس القائد صدام حسین این شکلات‌ها را شخصا دستور داده برای اسرا بیاورند.

به دستور او شکلات ها را بین بچه‌های بازداشتگاه تقسیم کردند. رامین حضرت زاد که آدم باهوشی بود، گفت: شکلات ها رو نخورید. نگه دارید برای روز هفدهم ربیع‌الاول تولد پیامبر اکرم (ص) بدهیم به خود عراقی ها.

سی چهل نفر از بچه‌ها شکلاتها را به رامین دادیم. دلم برای خوردن شکلات ها لک می زد. برای ما که مدتها شکلات نخورده بودیم، خوردن آن شکلات ها لذت داشت. رامین شکلاتها را نگه داشت.

امروز هفتم آبان ۶۷، قرار بود رامین حضرت زاد سراغ نگهبان ها برود و به آنها شکلات تعارف کند. رامین با شکلات ها رفت سراغ نگهبان ها.  آنها تعجب کردند. می دانستند این ها، همان شکلات هایی است که چند روز قبل به مناسبت دوازدهم ربیع‌الاول به اسرا داده بودند. چند نفرشان خوردند.

ولید از رامین پرسید: به چه مناسبتی این شکلاتها را آوردی؟
رامین گفته بود به مناسبت هفدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم. رامین برای اینکه عصبانیت ولید حامد و موذن درجه‌دار استخباراتی را کم کند، گفته بود: دوازدهم ربیع الاول میلاد پیامبر به روایت اهل سنت و هفدهم ربیع الاول میلاد پیامبر به روایت شیعه است. ما توی تقویم سالانه مان هفته ای داریم به نام هفته وحدت. این هفته از روز میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به روایت اهل سنت شروع می شود و تا میلاد پیامبر اکرم به روایت شیعه ادامه دارد. این هفته برای وحدت شیعه و سنی است. برای اینکه دشمنان نتونند تفرقه بین ما به وجود بیاورند.

موذن به رامین گفته بود: رهبر شما با همین تدبیرش توانست حکومت شاه را سرنگون کند و  آمریکا و شوروی را عصبانی کند.

کتاب پایی که جا ماند ، یادداشت های روزانه سید ناصر حسینی‌پور از زندان‌های مخفی عراق چاپ شصت و دوم صفحات صفحه ۳۹۶ و ۳۹۷و ۴۰۴ و ۴۰۵.

به این پست امتیاز دهید.
حتما بخوانید:  فعالیت های فرهنگی در سیره شهید محمد علی رحیمی

مطالب زیر رو هم از دست ندید…

نظرات و ارسال نظر